2018 m. spalio 6 d. korp!Tilia nariai apturėjo išvyką į Kauną, kur sudalyvavo jun!Gertos organizuotame pasivaikščiojime po jos gimtąjį miestą. Atvykus į Kauną mus pasitiko ne tik jun!Gerta, bet ir puikus, saulėtas oras, kuris, laimei, toks išliko visą dieną!

Susirinkę Kauno geležinkelio stotyje išgirdome įdomų jun!Gertos pasakojimą apie tai, kad ši geležinkelio stotis yra susijusi su Japonija, o tiksliau su Japonijos diplomatu Čijune Sugihara, rezidavusiu Kaune 1939-1940 m., kuris Vokietijai užėmus Lenkiją, domėjosi pasienio reikalais ir lenkų žydams išdavinėdavo vizas.

Išbandėme savo jėgas užkopdami ant netoli stoties esančio kalno, kurio viršuje pastatytas Kryžius Lietuvos tremtiniams atminti. Išgirdome istoriją, jog ant šio kalno dažnai stovėdavo tremtinių, įvežamų per Kauno geležinkelio stotį, artimieji, ir tyliai čia gedėdavo. Šiuo metu šis kalnas atlieka kitokią funkciją ir savo jaukia aplinka, ir nuostabiu atsiveriančiu vaizdu, neretai pritraukia jaunuolių poreles.

Toliau ekskursiją tęsėme tikslingai klaidžiodami miesto gatvėmis, kartkartėmis sustodami pasiklausyti jun!Gertos pasakojimų apie svarbius modernistinės ar sovietinės statybos Kauno pastatus. Išgirdome nemažai kai kuriems negirdėtų ir įdomių istorijų apie buvusią ir esamą tam tikrų pastatų paskirtį bei juos suprojektavusius žmones. Tarp jų ir žymiuosius architektus – Vytautą Landsbergį-Žemkalnį ir Edmundą Fryką.

Aplankėme Karmelitų kapines ir žygiavome link Parodos kalno. Čia stabtelėjome Vytauto parke, kuriame vaikai ir visi kiti norintys vis dar turi galimybę vaikus pasisupti karuselėse. Keli korporantai, tarp jų ir šių eilučių autorė, išbandė karuselę „Orbita“ taip trumpam grįždami į vaikystę. Neišdrįsę suptis karuselėje, kiti korporantai su baltu pavydu žiūrėjo į mūsų patiriamus ekstremalius išbandymus.

Eidami link tolimesnio kelionės punkto, užsukome prie „Vaikų ir moksleivių laisvalaikio rūmų“, kuriuose kadaise buvo įsikūrusi korp!Neo-Lithuania.

Kitas kelionės punktas – Kauno prisikėlimo bažnyčia, nuo kurios stogo matosi nuostabus Kauno miesto vaizdas. Ant stogo neatsispyrėme pagundai pasidaryti bendrą nuotrauką!

Išgirdę pasakojimą apie vadinamuosius Pompėjos laiptus, toliau ekskursiją tęsėme eidami Putvinskio gatve, kurioje jun!Gerta pasakojo dar keletą istorijų apie šioje gatvėje esančius pastatus. Apsisukę patraukėme link Kauno menininkų namų. Sužinojome, jog šio pastato paskirtis tarpukariu turėjo būti Vatikano ambasada, tačiau taip niekada Vatikano ambasadoriai čia ir neapsigyveno.

Po pasakojimo apie M. K. Čiurlionio muziejų jun!Gerta mus nusivedė į paskutinį savo suplanuotos ekskursijos punktą – Kiemo galeriją – mus sužavėjusią savo bohemiška aplinka ir originalia pastatų puošyba. Galiausiai oficialioji ekskursijos dalis buvo baigta. Ją užbaigėme sočiai pavalgydami!

Nuoširdžiai dėkojame jun!Gertai už puikiai ir įdomiai surengtą pasivaikščiojimą po savo miestą bei tikimės, kad į Kauną dar sugrįšime ne vieną kartą!